2 Kasım 2011 Çarşamba

Dumanı Tüten Ezo Gelin Çorba

Eskiden içtiğim tek çorba EzoGelin Çorbası idi. Başka hiçbir çorbayı içmez, koydurmazdım bile tabağıma… Sonradan domates çorbasına alıştım ve onu mercimek çorbası takip etti. Şimdi yine bir çok çorbayı içiyorum işkembe hariç J

Ezogelin çorbası bana hep yapımı zor gelirdi. Beceremem diye o kadar ön yargılıydım ki, internetten tarifine bile bakmamıştım daha önce. Geçtiğimiz Pazar günü gaza gelip internetten tarif aradım. Bir çok tarifte et suyu kullanılıyordu. Ben et suyu kullanmadan ve malzeme manyağı yapmadan kafa göre bi tarif aldım uyguladım. Sonuç; evet tam olarak ezogelin olmadı belki ama tadi harika idi. Tam olarak olmamasının sebebi kullandığım biber salçasının acılı olmasıydı ancak bu çorbaya harika bir tat vermişti. Siz de deneyin…
Malzemeler
1 su bardağı kırmızı mercimek
1 adet büyük boy yemeklik doğranmış soğan
2-3 diş çok ufak doğranmış sarımsak (rendeleseniz de olur)
1 kahve fincanından biraz daha az bulgur (ince bulgur)
1 çorba kaşığı domates salçası
1 çorba kaşığı biber salçası
Kekik
Nane
1/2 limonun suyu
1,5-2 litre sıcak su (bence 1.7 ideal)
1 çorba kaşığı tereyağı (margarin de olur)
Tuz, karabiber ve kırmızı pul biber hatta biraz da varsa isot
Sıvı yağ


YAPILIŞI


Biraz sıvı yağda yemeklik doğranmış soğanları ve sarımsakları kavurun.
Üzerine salçaları ekleyip kavurmaya devam edin.
Daha sonra kırmızı mercimekleri yıkayıp, ilave edin ve rengi donene kadar kavurun. Üzerine kaynar suyu ekleyin.
Bulguru ekleyin.
Çorba kaynamaya başlayınca tuzunu ayarlayın, biraz karabiber ve limon suyunu ekleyin.
Ayrı bir tavada tereyağını eritin ve içine nane, kekik vs. ekleyip kızdırın ve çorbaya ekleyin.
Çorba kıvamını aldığında ocaktan alın. Ben biraz soğuduktan sonra blender dan geçiriyorum.

İsterseniz servis yaparken üzerine kuru maydanoz serpebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder