12 Ekim 2011 Çarşamba

İrmik Helvası

Geçtiğimiz haftasonu nöbetçi olduğum için (Yine mi demeyin ben arada bu nöbetler baya bi tutuyorum :) ) iki kocaman günü evde geçirdim ave artık Pazar gününün sonlarına doğru saçma sapan fikirler üretmekte rekor üstüne rekor kırıyordum. Bu ruh hali içinde iken eşimle birden irmik helvası geldi ve evdeki malzemeler de buna izin verdiği için, ölçüleri bilmesek de püf noktasını bildiğimiz irmik helvası yapmaya koyulduk.

Tadı yerinde, tane tane, leziz bir tad oldu efendim. Tarifi ve tatlının fotoğraf özürlü (ben de bilirim yakından cillop gibi resim çekmeyi ama henüz öyle çok çok para verilip alınan fotoğraf makinelarımızdan yok ne yazık ki :) )  ben tarafından çekilmiş resmi aşağıda…



İrmik Helvası (Sütlüdür Efendim)

Malzemeler
1 Su Bardağı İrmik
2 Su Bardağı Süt
1 Su Bardağı Şeker
4 Yemek Kaşığı Margarin ya da Tereyağı
4 Yemek Kaşığı Çam Fıstığı

Yapılışı

  • Tencerelerinizden birine sütü ve toz şekeri koyun ancak şekerden bardakta iki parmak kalıcak kadar ayırın.Şeker eriyinceye kadar tahta kaşıkla karıştırın. Bu karışım kenarda dursun.
  • Diğer tencereye tereyağını eritin ve fıstıkları arkasından da irmiği ekleyin. İrmik ve fıstık koyulaşana kadar orta ateşte tahta kaşıkla karıştırın.
  • İrmik ve fıstığın rengi koyulaşınca sütü ve ayırdığımız şekeri ilave edin. Ancak dikkat acaip fokurduyor,elinizi kolunuzu yakmayın.
  • İrmikler sütü çekene kadar kısık ateşte pişirin.
  • Üzeri bildiğimiz pilav gibi göz göz olunca ocaktan alın biraz karıştırıp tencerenin kapağı kapalı olarak 20 dakika kadar dinlendirin. Ben sıcakken de yemeyi seviyorum diyenler için 10-15 dakika dinlendirdikten sonra da tadına elbet bakabilirsiniz.

Nasıl servis ederseniz orası tamamen sizin hayal gücünüze kalmışşş :)

Afiyet Olsun…


1 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil